12 lipca 2013

Krokiety z mąki razowej z warzywami

Krokiety z mąki razowej z warzywami,
czyli zdrowy obiad od Ewy Chodakowskiej.



Pyszne dietetyczne krokiety z mąki razowej z warzywami. Przepis trochę przeze mnie zmodyfikowany mam z książki Ewy Chodakowskiej. Polecam!!!

 

Potrzebne składniki:
Ciasto:
  • 4 łyżki mąki razowej
  • 1/2 łyżki pestek słonecznika
  • 1/2 łyżki pestek dyni
  • 1/2 szklanki maślanki
  • 1 jajko
  • woda gazowana
  • szczypta soli
Farsz:
  • 1/2 papryki czerwonej
  • 1/2 małej cebuli
  • 1 mały pomidor
  • 1/2 cukinii ( albo bakłażana)*
  • 2 garście grubego szczypiorku (albo szpinaku)*
  • 2 łyżki serka wiejskiego
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • oliwa z oliwek
  • pieprz
  • sól 
*- w nawiasie podanie są składniki jakie poleca Ewa Chodakowska, a które ja zmieniłam.


Na początku przygotowałam ciasto na naleśniki. Jajko, mąkę razową i
maślankę wymieszałam blenderem. Aby uzyskać pożądaną konsystencję dodałam odrobinę wody gazowanej. Do powstałej masy dodałam pestki dyni i słonecznik oraz doprawiam solą, wszystko delikatnie wymieszałam łyżką i na chwilę odstawiłam. Farsz zaczęłam przygotowywać od podsmażenia na złoty kolor na odrobinie oliwy z oliwek, cebuli pokrojonej w pół talarki. Następnie na patelnię dodałam paprykę, cukinię pokrojone w większą kostkę, oraz pomidora obranego ze skóry i pokrojonego. Dodałam szczypiorek i serek wiejski oraz jogurt naturalny. wszystko doprawiłam sola i pieprzem i dusiłam chwilę. W między czasie na patelni teflonowej wysmarowanej odrobiną oliwy z oliwek smażyłam naleśniki z ciasta wcześniej przygotowanego. Naleśniki powinny być grubsze od tradycyjnych, aby się nie rozpadały. Na gotowe naleśniki nałożyłam farsz i zwinęłam je jak krokiety. Smacznego!

4 komentarze:

  1. Bardzo apetyczne :-) muszę wypróbować ten przepis.

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie http://kuchnia-suflera.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie wypróbuj, warto:) Już zajrzałam na Twojego bloga i na pewno niedługo jakiś Twój przepis na moim blogu się pojawi:)Pozdrawiam

      Usuń