29 lipca 2013

Tagliatelle z cukinią

Tagliatelle z cukinią,
czyli pyszna wariacja kuchni włoskiej.


Cukinia w tym wydaniu zapachniała mi Włochami. Danie szybkie, lekkie i pyszne idealne w upalny dzień. Polecam!




Potrzebne składniki:
  • 1 szklanka makaronu tagliatelle
  • 1/2 średniej cukinii
  • 1/2 średniej cebuli
  • 1 ząbek czosnku
  • 4 liście świeżej bazylii
  • 1 gałązka świeżego oregano
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 3 łyżki Martini Extra Dry
  • parmezan
  • pieprz 
  • sól
Na początku, makaron tagliatelle ugotowałam według przepisu na opakowaniu.

Cukinie pokroiłam w cienkie plasterki, cebulę i czosnek w kostkę. Na patelni teflonowej rozgrzałam oliwę z oliwek i podsmażyłam cebulę oraz czosnek przez około 3 minuty i dodałam cukinie. Smażyłam następne 5 minut, aby cukinia i cebula zeszkliły się oraz aby cukinia puściła wodę. Następnie dodałam 3 łyżki Martini Extra Dry oraz posiekaną bazylię i oregano, a także sól i pieprz. Gotowałam całość około 3 minut, aby wino częściowo odparowało. Tak przygotowaną cukinie podałam na tagliatelle posypaną parmezanem. Smacznego!

4 komentarze:

  1. Zaintrygowal mnie dodatek Martini :) A makaron z cukinia to jedno z moich ulubionych letnich dan.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, Martini dodałam spontanicznie, ale wyszło pysznie:)

      Usuń
  2. Tak właśnie z Martini tylko tym Extra Dry:)

    OdpowiedzUsuń