14 lipca 2013

Crumble, czyli czerwona porzeczka pod kruszonką

Crumble, 
czyli czerwona porzeczka pod kruszonką.


To już moje trzecie crumble, po wersji z jabłkami i rabarbarem czas na czerwoną porzeczkę. Lekko kwaskowy smak z nutą wanilii pod kruszonką. Przepis podaje na dwie mini tarty o średnicy 11 cm. Polecam!

 

Potrzebne składniki:
  • 150 g czerwonej porzeczki
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
Kruszonka:
  • 50 g masła
  • 70 g mąki
  • 45 g cukru
Na początku, porzeczki obrałam. Foremki wysmarowałam masłem i ułożyłam
warstwę porzeczek, posypałam łyżeczka cukru, następnie ułożyłam drugą warstwę porzeczek i posypałam łyżeczką cukru waniliowego. W osobnej miseczce umieściłam masło, mąkę i cukier oraz resztę cukru waniliowego. Mieszam tak długo, aby całość miała konsystencje " mokrego piasku".  Kruszonkę umieściłam na porzeczkach. Tak przygotowane foremki z porzeczka i kruszonką piekłam w piekarniku do 180 stopni ok. 25 min. i jeszcze ok. 7 minut w temperaturze 200 stopni.  Smacznego!

1 komentarz:

  1. Kwaśne porzeczki pod słodką kruszonką, to musi być genialne w smaku!

    OdpowiedzUsuń