11 lipca 2013

Bób z masłem czosnkowym

Bób z masłem czosnkowym,
czyli wegetariański obiad.


Sezon na bób młody w pełni. Kiedy zobaczyłam go na straganie z warzywami, od razu pomyślałam o tym prostym, ale jak smacznym daniu, czyli bób polany masłem czosnkowym. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 500 g bobu
  • 2 łyżki masła
  • 2 ząbki czosnku
  • sól
Na początku, bób umyłam i gotowałam go ok. 15 minut w słonej wodzie. Bób
sprawdzałam czy jest ugotowany wyjmując jeden i próbując. Na patelni rozgrzałam masło z pokrojonym w talarki czosnkiem, chwile czosnek podsmażyłam na maśle, ale uważałam aby masło się nie przypaliło. Kiedy masło było gotowe wyjęłam czosnek. Gotowy bób odcedziłam na durszlaku i umieściłam w miseczce, następnie polałam go masłem. Ja obierałam ze skórki bób podczas jedzenia, ale niektórzy lubią tą skórkę. Kwestia wyboru i upodobań. Smacznego!

2 komentarze:

  1. wieki go nie jadłam:) fajny sposób podania:) pozdrawiam: http://martawkuchni.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marto, polecam:) Taki proste i szybkie danie, a jakie dobre:)

      Usuń