8 lipca 2013

Placki z kalafiora po hindusku

Placki z kalafiora z sosem miętowym
czyli pachnąca przyprawami wariacja 
kuchni hinduskiej.


Placki z kalafiora, które dzięki przyprawom smakują niczym z dalekich Indii. Użyłam przypraw jakie przywiozłam sobie ze Sri Lanki, ale te przyprawy dostępne są u nas także. Danie to poznałam od Roberta Makłowicza.
 

Potrzebne składniki: 
  • 1/2 kalafiora
  • 1 jajko
  • 2 łyżki mąki
  • garść natki pietruszki
  • 1/2 łyżeczki curry
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • 1/3 łyżeczki chili
  • sól
Sos miętowo- jogurtowy:
  • 100 g jogurtu naturalnego
  • 10 listków mięty
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • sól

Na początku, ugotowałam kalafiora w osolonej wodzie, tak aby był miękki.
Następnie go pokroiłam na małe kawałki i wrzuciłam do miski. Dodałam jajko, mąkę, natkę pietruszki oraz curry, chili i kurkumę. Wszystko ze sobą pomieszałam i doprawiłam solą do smaku. Placki smażyłam na dość dużej ilości oliwy z oliwek, do czasu aż się zarumieniły z obu stron. Po smażeniu ułożyłam je na papierowych ręcznikach. W między czasie jak się gotował kalafior zrobiłam sos. Jogurt naturalny, wymieszałam z posiekaną miętą, sokiem z cytryny i solą.  Placki podałam z sosem. Smacznego!!!



3 komentarze: