3 lipca 2013

Naleśniki z serem i cynamonem

Naleśniki z serem i cynamonem,
czyli łatwy i szybki obiad.


Naleśniki w takiej wersji zawsze robi moja mama, bardzo je lubię, 
więc na taki gorący jak dzisiaj są idealnym daniem.
 

Potrzebne składniki:

Naleśniki: ( porcja na 8-10 naleśników)
  • 150 g mąki
  • 2 jajka
  • 250 ml mleka
  • szczypta soli
  • woda mineralna gazowana
  • oliwa z oliwek
Nadzienie serowe:
  • 200 g sera twarogowego chudego
  • 2 żółtka z jajka
  • 1 łyżeczka cynamonu 
  • 1 łyżka cukru brązowego
  • 1 łyżka cukru waniliowego 

Na początku, w miseczce ser rozgniotłam widelcem, dodałam żółtka oraz
cynamon, cukier brązowy i waniliowy, wszystko ze sobą wymieszałam i wstawiłam do lodówki. W między czasie, robiłam naleśniki. Mąkę, jajka, mleko oraz szczyptę soli z odrobiną wody gazowanej wymieszałam blenderem, do momentu uzyskania jednolitej konsystencji. Teflonową patelnie rozgrzałam i wysmarowałam ją odrobią oliwy z oliwek. Na tak przygotowanej patelni smażyłam naleśniki. Na gotowe naleśniki nałożyłam nadzienie serowe i złożyłam je tak jak na zdjęciu. Można jeszcze takie naleśniki podsmażyć na patelni z masłem, ale ja wybrałam mniej kaloryczną wersję:)  Smacznego!

3 komentarze:

  1. uwielbiam wszystko z cynamonem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też:) Zapraszam do zapoznania się z innymi przepisami z cynamonem u mnie na blogu:)

      Usuń
  2. Wszystko, co z cynamonem jest pyszne!

    OdpowiedzUsuń