11 lipca 2013

Deser z malinami, serkiem mascarpone i herbatnikami

Deser z malinami, serkiem mascarpone 
i herbatnikami,
czyli pyszny letni deser.

Ten deser chodził za mną od dawna, ale dopiero dziś się zmobilizowałam,
 aby go zrobić. Wyszedł pyszny! Polecam!


Potrzebne składniki:
  • 250 g malin
  • 250 g serka mascarpone
  • 2 jajka
  • 1 cukier waniliowy
  • 2 łyżki cukru
  • 10 szt. herbatników
 Na początku, ubiłam mikserem dwa białka z cukrem waniliowym na gęstą


pianę. Żółtka połączyłam z serkiem mascarpone i łyżką cukru, kiedy już tworzyły jednolitą konsystencję dodałam pianę z białek i wymieszałam łyżka delikatnie wszystko. W innej miseczce maliny rozgniotłam widelcem, wcześniej je posypując łyżką cukru. Herbatniki pokruszyłam. W szklance na dole ułożyłam warstwę z pokruszonych herbatników, potem z masy serowej i malin, następnie powtórzyłam wszystkie warstwy. Tak przygotowany deser wstawiłam do lodówki na jakieś 5 godzin. Smacznego!

4 komentarze: