24 lipca 2013

Tortilla z kurczakiem i warzywami

Tortilla z kurczakiem i warzywami,
czyli szybki i lekki obiad.



Tortilla z kurczakiem i warzywami to pyszny, dietetyczny obiad 
w sam raz w taki upał jak dzisiaj. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 140 g filet z kurczaka
  • 1 tortilla 25 cm
  • 2 liście sałaty lodowej
  • 1/3 czerwonej papryki
  • 1/2 cebuli czerwonej
  • 1 mały pomidor
  • 1/3 ogórka 
  • przyprawa GYROS
  • sos sojowy
  • oliwa z oliwek
  • sól
  • pieprz
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka musztardy

Na początku, filet z kurczaka pokroiłam na mniejsze kawałki, posypałam obficie
przyprawą GYROS i około 3 łyżki oliwy z oliwek oraz 2 łyżeczki sosu sojowego, wszystko wymieszałam w miseczce i umieściłam w lodówce. Czerwoną paprykę pokroiłam w cienkie paseczki, czerwoną cebulę  oraz ogórka w cienkie pół talarki, a pomidora w większą kostkę. Kurczaka  wyjęłam z lodówki i podsmażyłam go na patelni, aż  się zarumienił. W między czasie na rozgrzanej teflonowej patelni umieściłam tortille na 20 sekund z każdej strony, aby była miękka. Na tak przygotowanej tortilli na środku ułożyłam porwane w mniejsze kawałki liście sałaty lodowej oraz wszystkie wcześniej pokrojone warzywa. Na warzywach ułożyłam usmażonego kurczaka i całość polałam sosem jogurtowo-musztardowym ( jogurt naturalny wymieszam z musztardą). Tortillę zwinęłam i spięłam wykałaczkami, aby się nie rozwalała. Smacznego!

4 komentarze:

  1. a próbowałaś robić sama placki? Ja ostatnio tak, ale nie specjalnie mi wyszły

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie,jeszcze nie próbowałam ....ale wszystko przede mną:)
      Jak spróbuję to opiszę na blogu:)

      Usuń
  2. Bardzo lubię takie jedzonka-w tortille można zapakować wiele fajnych składników-zawsze będzie pysznie:)

    OdpowiedzUsuń