30 lipca 2013

Kurczak w sosie porzeczkowym

Kurczak w sosie porzeczkowym,
czyli delikatny kurczak przełamany 
sosem porzeczkowym.


Delikatne mięso filetu z kurczaka świetnie się komponuje 
z aromatycznym sosem porzeczkowym. Polecam!

Potrzebne składniki:
  • 140 g filet z kurczaka
  • 100 g obranej czerwonej porzeczki
  • 1 łyżka miodu
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1/4 kieliszka wytrawnego czerwonego wina
  • przyprawa do kurczaka
Na początku, obrane i umyte czerwone porzeczki wrzuciłam  na patelnie
teflonową i podgrzewałam, w trakcie rozgniotłam widelcem porzeczki i dodałam czerwone wino oraz miód. Dusiłam całość, aż sos zgęstniał, czyli wino trochę wyparowało. Dodałam małą łyżeczkę cukru, bo sos był za kwaśny dla mnie. I sos jest gotowy.
Filet z kurczaka posypałam przyprawą z kurczaka i smażyłam na odrobinie oliwy z oliwek. Kurczaka z sosem porzeczkowym podałam z młodymi ziemniakami. Smacznego!

4 komentarze:

  1. kurczaka z porzeczkami nie jadłam, fajne połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczne!Lubię drób z dodatkiem owoców:)

    OdpowiedzUsuń