23 lipca 2013

Tarta z pieczarkami

Mini tarty z pieczarkami,
czyli proste i smaczne danie.



To już moja kolejna propozycja mini tarty z ciasta francuskiego, tym razem z pieczarkami. Polecam, bo jest bardzo dobra:)

Potrzebne składniki:
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • 250 g pieczarek
  • 1 średnia cebula
  • 3 łyżki pokrojonej natki pietruszki
  • oliwa z oliwek
  • jajko
  • ser żółty
Na początku, pieczarki pokroiłam na pół plasterki, a cebulę w kostkę. 
Na rozgrzanej odrobinie oliwy  z oliwek przyprawione pieprzem i solą,  podsmażałam cebulę i pieczarki z natką pietruszki, do momentu jak wyparowała woda z pieczarek. W między czasie, płat ciasta francuskiego pokroiłam na pół i jedną połowę smarowałam rozbełtanym jajkiem, a następnie  składałam z drugą połową. Podzieliłam na 4 części  i w każdej części wycięłam delikatnie środki, tak aby powstała ramka około 1 cm. Kiedy farsz pieczarkowy był gotowy, nałożyłam go w środku każdego z kwadratów z ciasta francuskiego. Na koniec posypałam startym serem żółtym, a boki ciasta wysmarowałam pozostałym jajkiem. Tak przygotowane tarty piekłam ok. 15 minut w piekarniku nagrzanym na 200 stopni. Smacznego!
 

1 komentarz:

  1. Robiłabym częściej taką tartę, ale niestety moje dzieci nie za bardzo przepadają za grzybami. Jednak jak zrobię tartę z przepisu https://basiazsercem.pl/ ale będzie ona na słodko to wtedy mam pewność, że zniknie w ciągu chwili. Dlatego właśnie w takiej postaci najczęściej się ona u nas pojawia na stole.

    OdpowiedzUsuń