5 lipca 2013

Tradycyjne placki ziemniaczane

Tradycyjne placki ziemniaczane,
czyli smak dzieciństwa.



Takie placki robi moja mama, dawno ich nie jadłam, 
więc dzisiaj sobie je zaserwowałam z młodych ziemniaków. W moich rodzinnych stronach takie placki je się z cukrem, ale wiem że to zależy od miejsca w Polsce. Polecam!

 

Potrzebne składniki:
  • 4-5 średnich młodych ziemniaków
  • 1 jajko
  • 1 średnia cebula
  • 2 łyżki mąki
  • sól
  • pieprz
  • oliwa z oliwek
  • cukier
Ziemniaki obrałam i starłam na tartce na grubych oczkach, to samo z cebulą.
Dodałam mąkę, jajko oraz sól i pieprz. Delikatnie mieszałam łyżką, tak aby wszystkie składniki się połączyły. Na patelni teflonowej rozgrzałam trochę oliwy z oliwek. Placki smażyłam z obu stron na złoty kolor. Na koniec wyjęłam je na ręczniki papierowe, a potem na talerz i posypałam cukrem. Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. Nie nazwałabym smakiem dzieciństwa placków smażonych na oliwie z oliwek ;) To raczej współczesny wymysł, żeby smażyć na tak niestabilnym tłuszczu. Mamy i babcie dobrze wiedziały, że najlepszy do smażenia jest olej rzepakowy - nasze polskie płynne złoto - najzdrowszy pośród olejów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oliwę z oliwek poznałam kilka lat temu od dietetyczki, która na doktorat i wie co mówi:) I wg. niej to najlepsza oliwa dostępna na rynku:) Poza tym lubię jej smak i dlatego ją używam:)Ale każdy używa co lubi. Zgadza się z Tobą, że mamy i babcie jej nie znały kilka lat temu... to jedyny współczesny składnik mojego przepisu tutaj przedstawionego:)

      Usuń