19 czerwca 2013

Cukinia, bakłażan, pomidor i jajko w koszulce

Cukinia, bakłażan, pomidor i jajko w koszulce,
czyli smaczna kolacja na ciepło.



 Cukinia, bakłażan, pomidor i do tego jajko w koszulce to danie, które robiłam już kiedyś ale w wersji bez bakłażana i z pomidorami w puszce. 
Ta wersja jest lepsza i polecam.


Potrzebne składniki:
  • 1/2 cukinii
  • 1/2 bakłażana
  • 1 średni pomidor
  • 1/2 średniej cebuli
  • 1 jajko
  • przyprawy: papryka słodka i papryka ostra
  • sól
  • pieprz

 Na początku pokroiłam cukinie i bakłażana na większą kostkę. Pomidora
obrałam i pokroiłam także w kostkę. Na niewielkiej ilości oliwy z oliwek podsmażyłam cebulę pokrojoną w kostkę. Po chwili dorzuciłam cukinie i bakłażana oraz pomidora. Doprawiam całość papryką słodką i ostrą oraz solą i pieprzem. Dusze pod przykryciem, aż do miękkości warzyw. W trakcie duszenia dolewałam trochę przygotowanej wody, aby warzywa się nie przypaliły. W między czasie robiłam jajko w koszulce, czyli zagotowałam wodę z odrobiną octu. Kiedy woda zaczęła się gotować robiłam wir mieszając energicznie. W wirze umieściłam jajko. I tak gotowałam ok. 3 min. 
Tak przygotowane jajko umieściłam na podduszonych warzywach. Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz