30 czerwca 2013

Dorsz z sosem pietruszkowym

Dorsz z sosem pietruszkowym,
czyli  pomysł na obiad z rybą w roli głównej.


Bardzo lubię ryby, a w tym wydaniu z sosem pietruszkowym i młodymi ziemiankami smakuje bardzo dobrze:) Polecam!

Potrzebne składniki:
  • świeże płaty dorsza
  • sól
  • pieprz
  • mąka
  • oliwa z oliwek
Sos pietruszkowy:
Przepis pochodzi z bloga http://paulinka-to-ja.blogspot.com
  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżki mąki
  • 1 szklanka mleka
  • 1/2 kostki drobiowej
  • garść natki pietruszki
  • przyprawy: pieprz, gałka muszkatołowa

 Na początku, odfiletowane płaty dorsza posypałam solą i pieprzem. Następnie
panierowałam w odrobinie mąki i smażyłam na oliwie w oliwek przez ok. 10 min. W między czasie robiłam sos pietruszkowy, w rondelku rozpuściłam masło, dodałam mąkę i podsmażałam, następnie dodałam stopniowo mleko cały czas mieszając trzepaczką. Kiedy sos już ma jednolitą konsystencję, dodałam rozpuszczaną kostkę drobiową w połowie szklanki gorącej wody, cały czas mieszając trzepaczką. Kiedy sos zgęstniał dodałam natkę pietruszki i przyprawy. I sos gotowy. Dorsza usmażonego polałam sosem i podałam z młodymi ziemniakami oraz surówką z kiszonej kapusty. Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz