16 czerwca 2013

Sałatka z grillowanym bakłażanem

Sałatka z grillowanym bakłażanem, fetą, pomidorkami i oregano,
czyli szybka sałatka na ciepło :)



Sałatkę znam z blogu www.kwestiasmaku.com i polecam to fajne połączenie bakłażana, pomidora i fety.

Potrzebne składniki:
  • 1/2 małego bakłażana
  • kilka kosteczek sera feta
  • 2 - 3 pomidorki koktajlowe
  • 1 łyżka listków świeżego oregano
  • 1 łyżeczka suszonego oregano
  • 1 liść sałaty lodowej
  • sól morska i świeżo zmielony czarny pieprz
  • oliwa z oliwek
 
Sos:

  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżka octu winnego jabłkowego
  • 1 łyżka miodu
  • sól
  • pieprz
 Bakłażana pokroiłam na 1 cm plastry i posypałam solą, następnie odstawiłam na 15 min.  W między czasie robię sos mieszając wszystkie składniki. 
Bakłażan po 15 min. umyłam i osuszyłam papierowym ręcznikiem. Następnie plastry  bakłażana grillowałam  przez około 5 minut z jednej strony aż powstaną ciemne pręgi na patelni grillowej. Przełożyłam na drugą stronę, posoliłam i skropiłam oliwą z oliwek następnie grillowałam  przez kolejne 5 minut.Bakłażana ułożyłam na liściu sałaty lodowej, dodałam ser feta pokrojony w kostki i pokrojone na połówki pomidorki koktajlowe. Posypałam świeżym oraz suszonym oregano. Na koniec popieprzyłam świeżo zmielonym czarnym pieprzem i polałam sosem. Smacznego!








  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżka octu winnego jabłowego
  • 1 łyżka miodu
  • - See more at: http://kolorowakuchniamagdy.blogspot.com/#sthash.HF5Ltn9N.dpuf

    Sos:
    • 2 łyżki oliwy z oliwek
    • 1 łyżka octu winnego jabłowego
    • 1 łyżka miodu
    - See more at: http://kolorowakuchniamagdy.blogspot.com/#sthash.HF5Ltn9N.dpuf

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz