27 czerwca 2013

Kurczak z chili i mleczkiem kokosowym

Kurczak z chili i mleczkiem kokosowym,
czyli danie tajskie od Ani Starmach Pysznie 25.



Uwielbiam kuchnie tajską, dlatego pokusiłam się o zrobienie tego dania. Robi się je szybko, a smakuje bardzo orientalnie. Sos jest ostry, ale też aksamitny.  Przepis znam od Ani Starmach z programu Pysznie 25

Potrzebne składniki:
  • podwójna pierś z kurczaka
  • 500 ml mleka kokosowego
  • kawałek świeżego imbiru
  • 2 ząbki czosnku
  • pęczek pietruszki lub kolendry
  • limonka
  • 2 papryczki chili
  • 2 łyżki zielonej pasty curry
  • 200 g ryżu tajskiego jaśminowego 
Na początku piersi kurczaka pokroiłam w kostkę i wymieszałam go w misce z
pastą curry i sokiem z połowy limonki. Wstawiałam do lodówki na 15 minut. Cebulę, imbir, czosnek oraz papryczki chili pokroiłam w małą kosteczkę, a następnie wszystkie te składniki podsmażyłam na patelni przez chwilę. Następnie przełożyłam do miseczki. Na patelnię wrzuciłam kurczaka wcześniej zamarynowanego, smażyłam aż mięso nabierało złotego koloru. Dodałam przysmażoną cebulę i mleko kokosowe oraz sok z połowy limonki. Całość dusiłam około 18 min. Podawałam z dużą ilością natki pietruszki oraz z tajskim ryżem jaśminowym przyrządzonym wg. przepisu. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz