10 czerwca 2013

Mini tarta z łososiem, pomidorami i mozarellą

Mini tarta z ciasta francuskiego z wędzonym łososiem, pomidorami i mozzarellą, czyli moja kolejna propozycja tarty:)


Spojrzałam do lodówki i znalazłam w niej ciasto francuskie, mozzarellę i łososia wędzonego.I tak zainspirowałam sie podobną tartą jaką kiedyś robił Pascal i stworzyłam tą. Polecam, bo połączenie wędzonego łososia z pomidorem smakuje świetnie.

Potrzebne składniki:
  • ciasto francuskie
  • kilka plastrów wędzonego łososia 
  • 1 średni pomidor
  • pół kulki mozzarelli
  • 1 jajko 
  • 3 łyżeczki jogurtu naturalnego 
  • pieprz
  • sól
  • 3-4 listki świeżej bazyli
  • 4-5 listków świeżego oregano

Ciasto francuskie kroję tak aby powstał mniejszy prostokąt.
Zawijam boki i nakłuwam widelcem cały środek. Układam plastry łososia i plastry mozzarelli na przemian na całej tarcie. Następnie na całości rozkładam pomidora pokrojonego w kostkę. Bazylię i oregano pociąć na mniejsze kawałki i posypać tartę. W miseczce mieszam jajko z jogurtem naturalnym i dodaje pieprz, mieszam tak długo aż uzyskam jednolitą konsystencję. 
Następnie powstałym sosem polewam równomiernie całą tartę. Wkładam do piekarnika nagrzanego na 200 stopni na ok. 20-25 min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz