24 czerwca 2013

Danie z dalekiego Afganistanu

Danie z dalekiego Afganistanu,
czyli gulasz cielęcy z ryżem z soczewicą, rodzynkami, marchewką i sosem czosnkowym.



Danie to nauczył mnie robić mój wujek, który pochodzi z Afganistanu. Jako muzułmanin jadł głównie wołowinę, ja zrobiłam gulasz z bardziej szlachetnego mięsa, a mianowicie z cielęciny. Do tego pyszny ryż z dodatkami i sos czosnkowy. Jedyne w swoim rodzaju danie! Polecam!

Potrzebne składniki:

Ryż:
  • 100 g ryżu
  • 1/2 cebuli
  • 3 łyżki rodzynek
  • 3 łyżki soczewicy
  • 1 średnia marchewka
  • 1 ząbek czosnku
  • oliwa z oliwek
Gulasz:
  • 300 g cielęciny
  • 1/2 cebuli
  • kilka suszonych grzybów
  • 5 listków świeżej szałwii
  • Przyprawa do cielęciny KAMIS
  • 3 ziarna ziela angielskiego
  • pieprz
  • jogurt naturalny
Sos:
  • jogurt naturalny
  • 1 ząbek czosnku
Na początku robiłam gulasz zaczynając od oczyszczenia z tłuszczu i błonek cielęciny oraz pokrojenia na mniejsze kawałki. Następnie posypałam mięso Przyprawą do cielęciny. Na odrobinie oliwy z oliwek podsmażyłam 1/2 cebuli pokrojoną w kostkę. Podsmażałam chwilkę aby zeszklić cebulę. Dodałam mięso i obsmażyłam je z obu stron aby lekko się zarumieniło. Po chwili wlałam o. 1/2 szklanki wody, dodałam szałwię, suszone grzyby , ziarna ziela angielskiego oraz pieprzu. I tak dusiłam na wolnym ogniu ok. 1 godziny.

W między czasie przygotowałam ryż. Na odrobinie oliwy z oliwek podsmażyłam 1/2 cebuli pokrojoną w kostkę oraz czosnek pokrojony także w kosteczkę. Podsmażałam chwilkę aby zeszklić cebulę i czosnek. Następnie wrzuciłam ryż i zalałam wodą powyżej poziomu ryżu. Dodałam rodzynki, soczewice oraz marchewkę pokrojoną w słupki. Dodam soli i tak gotowałam ok. 20-30 min do miękkości ryżu i dodatków.


Sos czosnkowy zrobiłam z 4-5 łyżek jogurtu naturalnego  wymieszanego z czosnkiem przeciśniętym przez praskę. 
Kiedy gulasz był już gotowy, zdjęłam do z palnika i dodałam ok. 2 łyżek jogurtu naturalnego i wymieszałam. Danie podałam tak jak na zdjęciu, czyli ryż obok gulasz i sos czosnkowy. Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz